ŻŁOBEK
KLESZCZÓW
i docenione zostaną jego mocne strony, a My możemy mu to zapewnić.
W naszym żłobek Kleszczów mamy
dwie grupy wiekowe:
WIERCIPIĘTKI
(6msc-2.5 lat)
WŁÓCZYKIJE
(2-3 lata)
W ofercie , skierowanej do dziecka znajdują się:
ciekawe zajęcia edukacyjne , zgodne z nowa podstawą programową, do których realizacji
wykorzystujemy różne nowatorskie metody twórczej pracy z dzieckiem (współpracujemy z
wydawnictwem WSIP)
Ponadto:
W RAMACH ZAJĘĆ DODATKOWYCH ORGANIZUJEMY :
– sensoryczne
– logorytmika
– sensoplastyka
– taneczno – rozwojowe
– rytmika
– przedszkoliada
– dogoterapia
– logopedyczne
– teatrzyki
– imprezy cykliczne
– bale
W ORGANIZACJI PROCESU EDUKACYJNEGO :
1. Preferujemy twórcze metody pracy sprzyjające aktywnemu myśleniu i działaniu dziecka.
2. Poznajemy potrzeby i aspiracje edukacyjne dzieci.
3. Wspieramy rozwój, na bieżąco diagnozując osiągnięcia dzieci. W trudnych sytuacjach zwracamy się
do specjalistów.
4. Indywidualizujemy pracę z dziećmi, uwzględniając ich zainteresowania, zdolności i potrzeby, dzięki
temu umożliwiamy każdemu dziecku osiągnięcie sukcesu.
5. Stwarzamy warunki organizacyjne, materialne i programowe do rozwijania u dzieci zainteresowań.
W NASZYM ŻŁOBKU DAJEMY DZIECIOM MOŻLIWOŚĆ :
1. Poznawania i rozumienia siebie i świata.
2. Odnajdywania swojego miejsca w grupie rówieśniczej i otaczającej rzeczywistości.
3. Rozróżniania podstawowych wartości : dobra, miłości, przyjaźni.
4. Inicjowania zachowań proekologicznych.
5. Kreatywnego myślenia.
6. Nabywania umiejętności poprzez działanie.
Innowacyjne podejście Howarda Gardnera do inteligencji
Gardner wyróżnił aż osiem rodzajów inteligencji:
– językową – czyli wszystkie zdolności związane z czytaniem, pisaniem, mówieniem oraz
myśleniem przy użyciu słów,
– logiczno – matematyczną – zwaną niekiedy „myśleniem naukowym”, jest to zdolność
rozumowania, obliczania oraz dogłębnej obserwacji zjawisk i wyciągania z nich prawidłowych
wniosków,
– przyrodniczą – która rozumiana jest jako wrażliwość na otaczające środowisko naturalne oraz
zdolność rozpoznawania i kategoryzowania świata fauny i flory,
– przestrzenną – przejawiającą się w zdolnościach takich jak: malowanie, wyobrażanie sobie
trójwymiarowych kształtów, odnajdywanie drogi, dostrzeganie szczegółów, rozpoznawanie
twarzy czy scen,
– muzyczną – czyli zdolności muzyczne, takie jak: granie na instrumentach, śpiewanie i
układanie piosenek, a także wykorzystywanie rymów i rytmu,
– cielesno – kinestetyczną – która polega na umiejętnym posługiwaniu się własnym ciałem do
takich celów jak: wyrażanie emocji (np. podczas tańca), udział w grze (np. w rozgrywkach
sportowych) czy wytwarzanie jakiegoś produktu (np. odkrycie wynalazku),
– interpersonlną – to umiejętności nawiązywania kontaktów międzyludzkich i rozumienia
perspektywy innych osób,
– intrapersonalną – związaną z wiedzą o własnych stanach emocjonalnych, umiejętnością ich
rozróżniania, rozumienia i nazywania oraz zdolnością do tworzenia obrazu samego siebie
zgodnego z rzeczywistością.
Głównym założeniem koncepcji Howarda Gardnera jest fakt, że każdy człowiek posiada
wszystkie typy inteligencji, tylko rozwinięte są one u każdego w różnym stopniu. Wszystkie
rodzaje inteligencji uzupełniając się wzajemnie tworzą profil inteligencji danego człowieka.
To, co ważne z pedagogicznego punktu widzenia, to założenie, że profil ten jest dynamiczny i
można rozwijać go poprzez różnorodne ćwiczenia i odpowiednią stymulację.
OFERUJEMY DZIECIOM
Wysoko kwalifikowaną kadrę pedagogiczną.
Funkcjonalne
i estetyczne sale zajęć
Literaturę dla
dzieci.
Pomoce dydaktyczne do zajęć.
Bezpośredni
kontakt z przyrodą, sztuką.
ZAPISY
Rekrutacja trwa
CAŁY ROK
97-410 Kleszczów Szkolna 6